Do założenia konta PUE niezbędne jest:
- posiadanie adresu mail (poczta elektroniczna),
- podanie numeru telefonu,
- utworzenia hasła do logowania, które musi składać się co najmniej z 8 znaków. W haśle musi być zawarta duża litera, mała litera, cyfra i znak specjalny (nie może to być imię, nazwisko ani data urodzenia osoby zakładającej profil).
Do wysłania wniosku 300+ niezbędne jest :
- podanie numeru konta bankowego, na które ma być przekazane świadczenie 300+.
- dane dzieci, na które wnioskujesz o świadczenie dobry start (nr PESEL),
- informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci.
Osoby zgłaszające się do punktu mobilnego powinny mieć przy sobie dowód osobisty lub paszport – niezbędne do identyfikacji i potwierdzenia danych przez pracownika.
Od 9 czerwca br. każdy posiadacz Karty Dużej Rodziny – niezależnie od tego, czy do tej pory miał ją w wersji tradycyjnej, elektroniczną czy obu – będzie mógł z niej korzystać dzięki praktycznej aplikacji mObywatel.
W aplikacji mObywatel znajdzie się także link do strony https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/kdr na której znajduje się mapa z partnerami KDR oraz z informacjami o zniżkach.
Czym jest aplikacja mObywatel?
Aplikacja mObywatel to cyfrowy portfel na dokumenty i usługi. Dzięki aplikacji można m.in.:
• bezpiecznie pobrać i okazać swoje dane,
• realizować eRecepty bez podawania numeru PESEL,
• przechowywać potwierdzenie odbytego szczepienia przeciwko COVID-19,
• korzystać z mLegitymacji szkolnej lub studenckiej.
Jest ona dostępna dla osób posiadających mTożsamość (posiadających PESEL oraz dowód osobisty) lub mLegitymację szkolną. Część cudzoziemców posiadających obecnie KDR i dzieci nie będzie mogła skorzystać z Karty w mObywatel. Cudzoziemcy, którzy wnioskowali o elektroniczną formę KDR, otrzymują z urzędu Kartę tradycyjną.
Wójt/burmistrz / prezydent miasta w terminie 7 dni od dnia następującego po dniu ogłoszenia nowelizacji (do 1 czerwca) z urzędu bezpłatnie przyznał kartę tradycyjną cudzoziemcom. Osoby, które nie będą miały dostępu do mObywatela, będą musiały pozostać przy Kartach tradycyjnych.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 52/2021 Wójta Gminy Osieck od dnia 13 lipca 2021 r. do odwołania na okres upałów Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osiecku będzie czynny w godzinach 7:00 - 15:00
Zgodnie z ustawą z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za Życiem”:
mają prawo do skorzystania z pomocy i wsparcia asystenta rodziny.
Asystent rodziny koordynuje poradnictwo w zakresie przezwyciężania trudności w pielęgnacji i wychowaniu dziecka, wsparcia psychologicznego, pomocy prawnej, w szczególności w zakresie praw rodzicielskich i uprawnień pracowniczych, dostępu do rehabilitacji społecznej i zawodowej, świadczeń opieki zdrowotnej.
Przykładowe formy wsparcia oferowane przez asystenta rodziny:
Rolę i zadania asystenta rodziny reguluje ustawa z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Ogólny katalog możliwego wsparcia ,,Za życiem" do pobrania tutaj...
Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.